Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uitbroeden van fazanten

  • corne

    wie kan mij vertellen hoe hoog de temeratuur en de vochtigheidsgraad moet zijn bij het uitbroeden van fazanten eieren in een broed machine?

  • Johan

    De temperatuur van fazanten eiren moet volgens mij rond de 100 F liggen (37,5 C)

    1,5 F lager dan bij kippen.

    De vochtigheid is hetzelfde als bij kippen zo rond de 55 % en tijdens de uitkomst zo rond de 70 %

    Succes,

    Johan

  • berendsen

    johan

    met alle respect je hebt het verkeerd met de vochtigheid

    die moet ongeveer 40% zijn en het ligt ook nog aan wat voor broedmachine je hebt

  • Bellamy

    Wij hebben zeer goede resultaten behaald met het uitbroeden van zowel fazanten- als kwarteleieren op een luchtvochtigheid van 65%. Alle bevruchte eieren zijn ook daadwerkelijk uitgekomen en zonder kromme poten. Bij een lagere luchtvochtigheid hadden we nog wel eens kromme poten (en minder goede uitkomst).

  • Francy Hermans

    Wij hebben zeer veel zeldzame fazanten eieren uitgebroed.

    Wij bevelen aan om bij een constante temperatuur van 37.7 graden Celsius en 50/…/52 percent relatieve luchtvochtigheid te werken. Deze te verhogen 2/…/3 dagen voor uitkomst tot 70/…/75 percent RV.

    Van belang is zowel de temperatuur als de heersende luchtvochtigheid in de broedmachine met geijkte en dus betrouwbare meet instrumenten regelmatig te controleren.

    Een medische en mechanische (kwik, alcohol) termometer kan betrouwbaar zijn. Wij hebben de beste ervaring met electronische vochtmeters.

    met de beste broed-wensen,

    Francy Hermans, Riemst, Begië

  • wouter schoofs

    hallo,

    kan iemand mij helpen hoe lang fazante eieren moeten broeden?

    stuur dan een mail naar wls-dieren@hotmail.com

    mvg wouter

  • jolien

    weet iemand hoelang het duurt voor een fazantenei uitkomt en wanneer je kan zien of er wel een fazant aanwezig is xxx

  • Erwin Lauwens

    Na 23 dagen en 6 à 12 uren is normaal het meerendeel der eieren uitgekomen bij een normaal broedproces. Zien of er leven in het ei is, is vooral bemoeilijkt door de kleur van het ei. Voor witte eieren kan men zeggen na 6 dagen reeds zien of er leven aanwezig is. (Rood spinnetje in het ei). Voor donkere eieren is het moeilijker en is het beter te wachten tot ongeveer 10 dagen, als het embryo ook daadwerkelijk begint te bewegen. jolien schreef:

    >

  • kevin

    hallo mensen.

    ik heb een probleem. ik heb al 4 broedsels van bosfazanten in de machine gehad de eieren waren bevrucht en de kuikens leven ook nog in het ei tot de 24 - 25 dag. maar ze komen niet uit het ei en zijn ook niet aangepikt.

    als ik het ei open maak is de dooier niet opgenomen en er zit poep in het ei.

    ik heb in de broedmachine een keerautomaat en daar een temperatuur van 37,5 en een vocht van 50 %.

    De laatste 3 dagen gaan ze in de uitkomstmachine met een temperatuur van 37,5 en een vocht van 70 %.

    wie kan mij helpen!!!!!!!!!!!

    met voortbaat dank

    kevin

  • laura

    ik heb een vraag: hoeveel weegt zo een fazanten ei ongeveer en is de kleur altijd bruin of zijn er soms ook anderen?

    groetjes laura