Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uitbroeden van fazanten

  • herman76

    tussen 50 en 60 % vocht. beginnen met 50% oplopent de dagen verhogen naar 60%

    de laatste twee dagen bij het uitkomen besprenkelen met een plantenspuit ,het kuiken komt dan ook wat makkelijker uit het ei

    succ. m.v.g herman

  • vangeel jean pierre

    hallo 37.5 is volgens mij te laag ik broed op 38.5 en de dooier is normaal is voedsel voor de eerste 24 uur als kuiken

  • tonnie van den Broek

    ik had een kuiken die het geweldig doet als hij in de broedladen is als ik hem er uit laat en bij een lamp zet lijkt het dat hij zwakker wordt,en wil niet riskeren dat hij dood gaat dus zet ik hem weer terug hoe regel ik dit hoofdstuk.

  • ghfj

    24 dagen

  • nigel

    hoi, ik heb een probleem met het uitbroeden van mijn fazanteneieren.

    het gaat het hele broedproces goed, rond de 23e dag worden de eieren aangepikt, sommige kuikens komen er ook daadwerkelijk uit, maar gaan gelijk dood. help help wat doe ik fout.

    ik broed ze op dezelfde temperatuur en luchtvochtigheid als mijn kippeneieren, en daarbij heb ik een uitkomstpercentage van rond de 80 a 90%. wie kan mij helpen.

  • lermyte carlos

    vraagje myn eieren zitten nu al 26 dagen in de bm myn bm staat op 37.8 c en vocht 50% ik heb en ei opengedaan en het embryo leeft maar er hangt nog een geel zakje aan die nog redelyk groot is heb al een rande uitgebroed op 65% en er zaten veel kuikens in met scheve poten die kwamen uit na 23 dagen wat is er mis en de eieren hoe legt men die in een eier karton ik leg ze plat ik draai ze twee maal per dag handmatig en draai de luchtkamer een halve toer de laatste twee dagen voor het uitkomen draai ik ze niet is dit wel de juiste werkwyze als er nog suggesties zyn laat het me dan weten

  • dany

    hallo ik heb een vraagje

    hoeveel moet de luchtvochtigheid en de temperatuur zijn in de broedmachine

    om bosfazanten uit te broeden?

    kan mij hier iemand bij helpen?

    mvg dany

  • senna

    haai allemaal,

    ik heb een fazanten ei gevonden in

    het gras bij de paarden.

    Ik heb hem er niet laten liggen want,

    anders trapte de paarden er op.

    maar ik kwam thuis en ik wist niet wat

    ik moest doen!

    dus ik ben naar deze site gegaan en mijn

    vraag is of jullie mij kunnen helpen?(td)(tu)

    -( ‘_’ )-senna

  • EUROPEAN PIGEONS.ORG-Harry Geurts-Belgium

    http://www.youtube.com/watch?v=ho6RSADF3qc

  • Harry geurts-European pigeons.org

    http://www.youtube.com/watch?v=11PkYxhF8xo