Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kip broed fazantenei uit

  • mariënne

    Kun je een kip fazanteieren uit laten broeden en de jongen net als kippenkuikens bij de kippenhen laten lopen?

  • gries doef

    Dat gaat maar je moet ze wel een paar dagen bij elkaar in een kleinere ren laten lopen appart. Maar laat ze wel die andere kippen zien tot dat die andere kippen eraan gewend raken .

  • -

    wij hebben dat ook gedaan maar toen pikte de hen alle andere kuikens dood, aleen van haar eigen soort liet ze leven.

  • karel

    hoelang moet een fazantenei in de broedmachine.

  • Maurits Van Cappellen

    Hallo ,

    Ik had enkele weken geleden net hetzelfde aan de hand.

    Er waren 4 kuikens van sierfazenteieren uitgekomen onder de kip en ze werden de dag zelf alle 4 doodgepikt. Het is wel zo dat die broedhen ook vorig jaar een kuiken van een andere kip ook had doodgepikt.

    Ik weet dus niet of dit veel voorkomt en specifiek is voor de combinatie kip met sierfazantenkuikens. Een andere kip (zijdehoen) heeft nog wel een kuiken van de sierfazant grootgebracht.

    Dus het kan dus toch misschien lukken.

  • jan van de walle

    Beste,

    Graag een vraagje, ik heb fazanteieren laten uitbroeden in mijn broedkast, tot hier alles goed, maar nu ze 2 weken oud zijn beginnen ze slecht te lopen, ze zetten de poten te ver uit mekaar. Wat kan daar de oorzaak van zijn ?De broedtemp. was tussen 38 en 40 de vochtigheid 50 a 60 en op het einde op 70.Bij gebrek aan speciaal voedsel geef ik eendagskuikenmeel.Terzelfdertijd van het broeden(maar een paar dagen later)heb ik ook een paar kippeneieren mee laten uitbroeden, en die kuikentjes hebben die handicap niet.

    Dank voor een antwoordje,

    jan

  • elly

    goede morgen wij hebben onze kip de fazenten eieren uit laten broeden maar wat moeten ze nu te eten hebben

    >

  • Fransien

    Wie weet hoe lang een fazantenei in de broedmachine moet en hoe hoog de temperatuur dan moet zijn, is dat hetzelfde als bij een gewone kip? Ik wil het graag gaan proberen dus ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.