Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eieren verdwenen!

  • eveline

    wij hebben (hadden) een fazantennest inclusief 14 eieren en fazant in de tuin. maar binnen 3/4 dagen begonnen er opeens eieren te verdwijnen. toen er nog maar 6 eieren over waren is de fazant niet meer naar het nest terug gekomen.

    weet jij misschien wie of wat de eieren kan hebben geroofd?

    wij hebben een hele grote tuin, dus zou het mogelijk kunnen zijn dat het een marter of bunzing achtig iets is geweest?

  • Jolanda

    Hoi,

    ik zit precies met hetzelfde probleem. Wij wonen op een boerderij en hebben legkippen die vrij rondlopen en hun hok in en uit kunnen wanneer ze willen. Sinds 2 weken vinden we steeds kapotte eieren die uit hok hok gehaald zijn en leeg gegeten zijn. Normaal hadden we per dag zo'n 4 a 5 eieren, nu al twee weken geen meer. Alles wordt weggeroofd.

    Vandaag is toevallig de jager komen kijken. Zelf dacht ik aan twee eksters die veel rond de boerderij te vinden zijn, maar de jager dacht aan een bunzing.

    Nu heb ik wat rondgesurft en las ik dat bunzings naast muizen en kikkers ook wel eens een kip willen pakken. Maar we hebben alle kippen nog en ze maken ook niet de indruk dat ze zich bedreigd voelen. De jager zorgt dat er morgen een vangkooi staat dus ik ben benieuwd wie de dief is!

  • lucas jacobs

    Hoi,

    Ik heb 5 kippen (2 oude en 3 jonge) die goed aan het leggen waren (2 à 3 eieren per dag). Een maand of wat geleden plots niets meer. We vinden ook geen eierschelpen of resten van eigeel. Eerst dacht ik dat een kip de eieren kapotpikte en opat. Kalkeieren veranderen niets aan de situatie. Ik heb 3 van m'n kippen in de tuin van m'n zus gezet en … zij vindt wel eieren! Ik vermoed dus dat er een “eierendief ” aan het werk is. In de tuin achter ons - die niet meer onderhouden wordt - staat een groot kot vol rommel, het perceel daarnaast ligt braak en is ook een wildernis … leuk schuiloord dus!

    Heeft iemand raad of dezelfde ervaring?

    Lucas.

  • Johan

    Er is ook een kippen-prikbord. Deze is wat drukker bezocht, ik denk dat je daar meer respons krijgt:

    http://kippen.startpagina.nl/prikbord

    lucas jacobs schreef:

    >

    > Hoi,

    >

    > Ik heb 5 kippen (2 oude en 3 jonge) die goed aan het leggen

    > waren (2 à 3 eieren per dag). Een maand of wat geleden plots

    > niets meer. We vinden ook geen eierschelpen of resten van

    > eigeel. Eerst dacht ik dat een kip de eieren kapotpikte en

    > opat. Kalkeieren veranderen niets aan de situatie. Ik heb 3

    > van m'n kippen in de tuin van m'n zus gezet en … zij vindt

    > wel eieren! Ik vermoed dus dat er een “eierendief ” aan het

    > werk is. In de tuin achter ons - die niet meer onderhouden

    > wordt - staat een groot kot vol rommel, het perceel daarnaast

    > ligt braak en is ook een wildernis … leuk schuiloord dus!

    > Heeft iemand raad of dezelfde ervaring?

    >

    > Lucas.