Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

fazanten plukken

  • Hans Combée

    Van de buren kreeg ik een net geschoten fazant.

    Graag tips voor het plukken en schoonmaken.

    Recepten heb ik al

    Hans

  • kenn

    ik ahd een vaagje hoe beried ik een fazant voor hoe moet je die koken ik heb er een en alles als gedaan geplukt maar wat is de betse manier om heb te eten moet het is oven wilt u AUB zo snel mogelijk andwoord geven heel erg bedank iederegeval

  • Revis

    Hallo,

    Laat de vogel voor het plukken adelijk worden. Tot drie dagen is normaal, maar bij een fazant 5 dagen. Als je de fazant na vijf dagen plukt beschadig je de huid niet.

  • chantal

    na het plukken afbranden om de buisjes van de veren te verwijderen

  • arjan

    @revis : 5 dagen ? is dat niet wat erg lang ? of heb je dan de ingewanden al verwijdert ?of darm je ze dan wel ?

  • Hans

    Nee hoor, volgens een oud recept hang je de fazant aan z'n staart op. Ongeplukt en ook niet van binnen schoongemaakt. Als het beestje van z'n staartveer valt is ie klaar om gegeten te worden. Plukken en ingewanden, longen en zo er uit halen en dan in de pan. Beste is er wat spek omheen te wikkelen, larderen, anders is het vlees wel erg droog. Voor fazanten die je bij de poelier koopt gelden andere regels, vraag hem om raad. Mijn aanbeveling geldt aleen voor zelf geschoten fazanten. Onze buurman jaagt veel en zo nu en dan heeft hij een vogeltje te veel. Patrijzen kan je ook op deze manier behandelen. We wachten nu nog op een wild zwijn, maar dat is een ander verhaal.