Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

fazanterie Hoge Veluwe

  • S.Jonas

    Hallo,

    In verband met een onderzoek naar de voormalige fazanterie in het Nationaal Park de Hoge Veluwe ben ik op zoek naar informatie.

    De fazanterie is omstreeks het jaar 1925 gesticht in de nabijheid van jachtslot Sint Hubertus. De bewoonster van het jachtslot, Heléne Kröller-Muller was van plan om er het hoogtepunt van het hele park van te (laten) maken. Ze wandelde graag door het parkbos en de fazantenkooi.

    Momenteel is er alleen nog een oud vervallen parkbos over, en via een oude kaart ben ik erachter gekomen in welk deel van het parkbos de fazantenkooi heeft gestaan.

    Nu heb ik een aantal vragen:

    Heeft er iemand meer informatie over deze fanzanterie in het Nationaal Park de Hoge Veluwe?

    Kan iemand mij vertellen wat omstreeks 1930 de normale gang van zaken was omtrent het fazanten houden? Is er iets bekend over het voedsel voor de fazanten, misschien dat er bepaalde zaden en vruchten werden gevoerd waar ik nu de resten, in de vorm van bomen en struiken, terugvind?

    Weet iemand personen, adressen, emailadressen, telefoonnummers etc. waar ik mogelijk meer informatie zou kunnen vinden over deze fazanterie? misschien dat iemand mensen kent die een bepaalde relatie hebben met deze fazanterie?

    etc.

    Alvast hartelijk bedankt!

    Vriendelijke Groeten,

    Stefan Jonas

  • Ron Reitsma

    Hoi Stefan, inmiddels zijn we twee jaar na jouw oproep. Is je onderzoek al afgerond? Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.

    Wellicht kun je mij het één en ander laten weten.

    Mvrgr, Reitsma, Harskamp