Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Jonge fazanten gevraagd

  • W.de Rijk

    Mijn vader die op een boerderij woont kreeg een aantal jaren geleden in de ochtend

    bezoek van een fazanten familie. Hij begon voer te strooien en zij kwamen steeds terug.

    Nu ineens blijven ze weg. Vandaar mijn verzoek of er aan jonge fazanten te komen is die we dan op de boerderij kunnen uitzetten.

    Vriendelijke groet W. de Rijk

  • BV

    Dag, het makkelijkste maar ook met het beste resultaat om zo iets te bereiken is om plm. 10 fazanten eieren onder een broedse (kriel) kip te leggen. In een zeer royale ren laten opgroeien. In een (te) kleine ren kunnen de kuikens elkaar gaan pikken (als ze ouder worden tot bloedens toe) of zodra de kuikens veertjes krijgen met de de kip gewoon los laten lopen. Er dient wel veel ruigte in hun leefomgeving te zijn om weg te kunnen komen/vluchten. Eventuele hond(en) en katten vast houden tot de kuikens kunnen vliegen. Na het wegvliegen, bij verstoring, vinden de kuikens hun moeder altijd terug. Mijn ervaring is wel dat, ondanks heel veel zorg (en met veel geluk) door sterfte en predatie er van de 10 plm. 2 a 4 volwassen worden. Ondanks heel veel teleurstellingen…. toch wel heel leuk om zoiets te doen. Groeten en succes er mee “Spark”

  • denise

    Geweldig!

    Hoe kom je aan fanzanten eieren van de wilde soort?