Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kuikens

  • Kitty

    Vanmorgen zijn 7 eieren uitgekomen van ons goudfazantenkoppel. Een kuikentje heeft een wond aan zijn knie en kan niet goed lopen. Hij wordt min of meer aan zijn lot overgelaten en is zielig. Hoe kan ik ingrijpen in de natuur? Heeft het kans van slagen? Tips zijn heel erg welkom.

    Alvast bedankt

    Mvg

    Kitty

  • Herman

    We zijn nu 3 weken verder, hoe is het met het kuiken afgelopen?

    Dit omdat ik hier van kan leren.

    Herman

  • Kitty

    Jammergenoeg is hij doodgegaan. Nu heb ik een kuiken dat misschien een gebroken poot heeft. Mijn dochter heeft hem op haar kamer onder haar hoede genomen. Na 2 weken liep hij weer redelijk, een beetje struikelend af en toe.

    Daarna hebben we hem weer in de ren gezet bij zijn moeder, die hem weer onder de vleugels nam. Misschien iets te veel, want na 5 dagen prima meedraaien met de andere 5 kuikens, kan hij nu weer niet meer lopen. Ik ben benieuwd of het nu wel een gebroken pootje is, of dat het misschien een bekende afwijking is…..

    In ieder geval wordt hij nu weer door mijn dochter verzorgd en dat vindt hij best, gelukkig.

  • J de Jong

    Op welke leeftijd kan een wilde fazantenkuiken vliegen??