Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

broedtijd van Fazanteneieren

  • Marian Jansen

    Wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen,

    Hoelang is de broedtijd van een goudfazantenei?

    Hoelang is de broedtijd van een bosfazantenei?

    Graag zou ik hier een antwoord op willen ontvangen, kan dit helaas zelf nergens vinden.

    Alvast hartelijke dank en succes met jullie hobby,

    met vriendelijke groet Marian

  • Marina

    De broedtijd van fazanten is over het algemeen 23 dagen.

    Maar geen zorgen als ze een dag eerder of later uitkomen, overkomt altijd wel eens.

    Groetjes Marina

  • J. Houben Genk (B)

    Zie o.a. : www.broedpagina.nl (broedtabel.)

  • Ferdy

    Wanneer begint de legperiode bij een fazant?. (kruising van bosfazant met een zwarte fazant of mongool fazant .!)

    Alvast hartelijk bedankt!.

  • robin

    wie kan mij de exacte broedtijd van de bosfazant vertellen

    alvast bedankt

  • Dennis voortman

    de broed tijd van een bosfazant is 26 dagen

    je moed niet de eerste leg eieren gebruiken om uit te broeden die zijn vaak niet bevrucht

    de laatste dagen de eieren iets nat maken hoeft niet maar komen ze beter uit

  • Wim van Belle

    Hoi,

    De broedtijd van goudfazanten is 23 dagen , bosfazanten 24 dagen.

    Dit kunt u terug vinden op de fazantenwebsite , gewoon bij Google fazanten intypen dan kom je er vanzelf.

    Groeten : Wim

  • Frans Schepens

    Hoe lang is de broedtijd van een bosfazant?

  • Jan Scholten

    Mijn swinhoe heeft in december 13 eieren gelegd die allemaal onbevrucht waren

    Nu half januari begint de hen nog maar eens en heeft het eerste ei gelegd

    Van nature is de haan nog niet zo ver hoewel hij de leeftijd wel mee heeft

    De hen liep het vorige jaar van het nest af( 5 eieren) na twee dagen broed

    Hoe zou dit aflopen? Niet deze broed maar in april/mei als normale fazanten eieren gaan leggen.

    Ik heb 9 soorten fazanten. Goud, Zilver, Lady, Koning, Eliot,Swinhoe,Temmink, Geelgoud,Tenebruse

    Mijn ervaring is minimaal. Het afgelopen broedseizoen met de broedmachine geen resultaat om te noemen.

    Droogbroeden met kriel eieren ging wel goed. 50 Procent uitkomst waarvan weer 50 procent hanen.

    Fazant eieren gehaald uit Ede, Schijndel,Den Ham,Friesland maar er kwam niets van terecht.

    Er gaat dus iets echt helemaal mis maar wat?

    Bij welke hoeveelheid eieren voor de eerste broed per type fazant moet je de eieren wegnemen om die met de broedmachine uit te broeden en de hen de tweede broed zelf uit te laten broeden. Wat zou het mooi zijn als dat zou lukken.

    Als je het leuk vindt mag je met het advies langs komen.

    Groet Jan Tel. 038-7850567 Zwolle